1920’li yılların ikinci yarısında Amerikan toplumunun kültürel bir değişim yaşadığı bilinir.
Trafikte sıkışıp kaldığınızı düşünün ve inanmayacaksınız ama başka bir sürücü, bir deste doları arabasının penceresinden dışarı atmaktadır.
Bir toplantı sırasında hiç sözlerinizin amacına ulaşmadığını hissettiniz mi? Hiç böyle bağırdınız mı?
Sus demenin bir kural olduğu bir sessizce öğrenme toplumuna mensubuz.
Siz, hiç bir trende seyahat ederken, yanlış yöne gittiğinizi fark ettiniz mi?
Kendinizi güneşin o muhteşem mor ve turuncu batımında Büyük Kanyon'un ucunda otururken farz edin.
İbranice'de ‘yirah’ kelimesi hem 'korkmak' hem de 'görmek' anlamına gelir.
Karizmatik ve dikkat çekici insan kimdir? Bir odaya girerken, başkalarının görüş ve izlenimlerini umursamayan ve kendisine bu dünyada sıradan bir üstünlük sağlamak isteyen kişidir.
Neşe kendinizi güçlü hissettirir. Neşeli iseniz gücünüz, motivasyonunuz ve güveniniz olduğundan başka zaman size zor gibi görünen girişimler bir anda kolaylaşır.
Başarıya ulaşmanın en önemli yollarından biri, kendinizi duygu ve düşüncelerinize kaptırmadan, dikkatinizi % 100 konsantrasyon gücü sayesinde yoğunlaştırabilmektir.
Kuşkusuz, bilgelik sahibi olmanın başlıca yolu, bilge insanların peşinden gitmektir.
Bazı yollar tek başına aşılmalıdır; ancak hayat yolu bunlardan biri değildir.
İnsanların çoğu kendilerini öğretmen olarak düşünemezler. Biz öğretmenliği genelde, sertifika sahibi olunması gereken, profesyonel bir meslek olarak görürüz.
İnsanoğlu, vereceği her karar aşamasında sabretmekten kaçınır. Sonuçları anında ve hemen elde etmeyi isteriz.
Yahudilik, Yaşamak üzerine, "yazılı kurallar" ve "sözel kurallar" diye, iki kitap setine sahiptir.
Genelde Yahudiler Yazılı Tora'yı tanırlar. Moşe'nin 5 kitabını. Ancak çoğu, Sözlü Tora'nın da aynı zamanda insanlara indirildiğinin farkında değildir.
48 Yol "İşleri en aza indirme"yi önerir. Gerçekten bir işle iç içe olmanın hiç bir yanlış tarafı yoktur.
Seks, size yaşam katan, bir anlık bir güç idaresidir. "B'miut dereh eretz" İbranice'de, edebi olarak şunu ifade eder.
Fiziksel dünya bizim zevk almamız için vardır. Ruhsal gelişme, kişinin bu maddi dünya ile kendini yükselten ve yücelten bir şekilde mücadele etmesi ile sağlanır.
Oda arkadaşınızı sabah saat 7.00'de uyandırmaya gidersiniz. Homurdanır, "Teşekkürler, hemen kalkıyorum." der.
Cef karanlık dar bir sokakta yürürken, birden önüne bir adam çıkar ve ona silah çeker.
Yahudi komedyenlerin listesi bayağı uzundur. Talmud bile, bilge Hahamın binlerce öğrencisine Tora'dan kesitler sunduğu ciddi konuşmasına bir şaka ile başladığını söyler.
Kendinize yeni bir spor araba aldığınızı ve bu arabayla ilk defa trafiğe çıktığınızı hayal edin. Bir trafik ışığına yaklaşırken ışık sarıya dönüyor, siz dikkatlice yavaşlayıp duruyorsunuz.
Hayat hakkında öğrenecek çok şey var. Bunların hepsini kendi başınıza öğrenmeye çalışmanız mümkün, fakat bu çok saçma ve aynı zamanda büyük bir zaman kaybı olur.
Acının tersi nedir? On kişiden dokuzu buna zevk diyecektir. Yanlış. Acının tam zıttı "acı olmayan"dır, rahatlıktır.
Bir muhasebecinin doktorlarla dolu bir odada tıp hakkında yorum yaptığını düşünün. Söyledikleri ne kadar sersemce görünür.
Bir zamanlar genç bir adam, benimle tanışmak için Yeruşalayim'e gelmişti. Alışılmadık derecede mutlu bir mizacı vardı, bu yüzden ona sırrının ne olduğunu sordum.
Bir çitin amacı nedir? Savunmak ve korumak. Eğer sokağın tam orta yerinde bir delik varsa, belediyeden gelir ve kimsenin düşüp yaralanmaması için, çukurun çevresini bir çitle çevirirler.
Piyangodan tam bir milyon dolar kazandığınızı düşünün. Mutluluktan uçuyorsunuz ve adeta kendinizden geçmiş haldesiniz!
Bazen " Benim kimseye ihtiyacım yok; kendi başıma da yapabilirim" diye düşünürüz.
Çok paranız, sevginiz ve gücünüz olabilir. Fakat insan doğaüstü boyutla ilişki içinde olmazsa tam olarak tatmin olamaz.
Kendinizi başka hiçbir insan olmayan bir adada hayal edin. Birine ilk rastladığınızda büyük heyecan duyacaksınız.
İnsanlar zevk arayıcılarıdır. Çoğu, bu zevki kariyerde, arabalarda, büyük evlerde arar.
Hepimiz doğru şeyi yapmak isteriz. Kimse sabahları uyanıp da "Ben kötü olmak istiyorum." demez.
Eleştiriyi sever misiniz? Muhtemelen hayır. Çoğu insan eleştiriye onlara yapılmış kişisel bir saldırı olarak görüyor ve bu her türlü savunma mekanizmasını harekete geçiriyor.
Konuşurken kafasını sağa sola sallayan birisi ile karşılaştım. Çünkü bir zamanlar birisi ona, profilinin ünlü bir aktörün profiline benzediğini söylemiş.
Bunu zaten biliyordum... Bunları daha önce duymuştum... Ne kadar sıkıcı...
Bazı insanlar karar vermenin her zaman yaptığımız rutin şeylerden biri olduğunu düşünür.
Kendinizi kötü hissettiğiniz anlardan birinde birinin sırtınıza elini değdirip "Neşelen, neşelenmek için her şeye sahipsin!" dediği oldu mu?
Bir otelde kalıyorsunuz ve yan odanızdaki adamın balkondan atlamak üzere olduğunu görüyorsunuz. Yardım etmek için bir adım öne çıkar mısınız? .
Birçok insan hayal dünyasında yaşar. Bu insanlar ya bir film dünyasına ya da gerçekliğe kaçacaklardır.
Herkes barışa hazırdır. Fakat Yahudiler birbirlerini o meşhur "Şalom Alehem" ile selamladıklarında, bu gerçek bir iç huzur için karşılıklı iyi dilekte bulunmadır.
Bazen öylesine etkileyici olaylarla karşılaşıyoruz ki koltuğumuzun ancak tam kenarında oturuyormuş gibi oluyoruz.
İnsanlar çok soru sorduğunuz zaman veya olayları parçalara bölmeye çalıştığınız zaman kızarlar.
Bilgi bize birçok değişik kaynaktan gelir. Ancak bir başkasının fikri nasıl bizim fikrimiz olur?
Ne öğreniyor olursanız olun- ister kitaplardan, ister derslerden, ister yaşam deneyiminizden- amacınız öğrendiklerinizi başkalarıyla paylaşmak olsun.
Para ve güç söz konusu olduğunda, insanlar akıllıca davranırlar. Ama konu hayat dersine geldiğinde, daha ilgisizdirler.
Tezgâhtarların keskin bir kavrayışları vardır çünkü her müşteri onlara farklı sorular sorar - böylece her defasında zekâları biraz daha gelişir.
Öncelikli şeyler başta olmalıdır. 48 Yol'dan sonra neden 49.yu da yazdık?
Güzel bir hikaye, fıkra veya fikir işittiğimiz zaman bunları hemen başkalarına tekrarlamak isteriz. Ancak bunu yaparken, bunlar sanki bizim icadımızmış gibi davranma eğilimi gösterebiliriz.