R. Simon Jacobson, Seder'in asıl amacının günlük hayatı, korkularımızı, bizim ilerlememizi engelleyen kısıtlamalarımızı, tutukluklarımızı, bağımlılıklarımızı aşmak olduğunu vurgular.
Dünyanın herhangi bir yerine yapılan bir turistik gezi, yanınızda orasıyla ilgili kalıcı bir şey getirmediğiniz takdirde de anlamlı olur mu?
Rabi Yitshak Schneerson Dört Çocuğu çağdaş Yahudi toplumuna benzetir.
Agada, Mısır’a 70 kişi olarak inildiğini belirtmektedir. “Yetmiş kişi” anlamındaki ifade Şivim Nefeş’tir.
Pesah Sederi, “dört” sayısı etrafında dönmektedir. Bu açıdan, dört çocukla, Agada’nın başında geçen dört soru arasında bir tür bağın olduğunu görmek pek şaşırtıcı olmayacaktır. Ama nedir bu bağ?
İnsanın hayvandan farkını sorsak, “İnsan soru sorar” cevabı hiç de yanlış olmayacaktır.
Tanrı bizleri Mısır'dan çıkışa en uygun mevsimde çıkarmıştır.
Seder sona ermiştir. Tam arkanıza yaslanıp, Pesah gecesini gerektiği gibi geçirmiş olmanın rahatlığıyla keyif yapmayı beklediğiniz bir anda, içtiğiniz dört bardak şaraptan kaynaklanan hafif uykunuzdan, bir anda masa etrafındakilerin neşeli ve yüksek bir sesle söylemeye başladıkları geleneksel şarkıyla silkinirsiniz:
Seder, Pesah'a özgü özel bir uygulamadır ve (Erets-Yisrael dışında) bayramın ilk iki gecesinde gerçekleştirilir.