Her yanda bir sürü insan vardı; yaşlılar ve gençler, erkekler ve kadınlar, çocuklar hatta yeni doğmuş bebekler bile. Herkesin yüzü, sisle kaplı dağın tepesine doğru dönüktü.
Her yere sessizlik hakimdi. Tüm hayvanlar sessizlik içindeydi, kuşlar bile ötmüyordu. "Ne korkutucu bir sessizlik" diye fısıldadı Dani ve işte tam da o sırada, güçlü bir Şofar sesi duyuldu.
Dina, "Sanırım burası Sinay Dağı etekleri ve biz de Tora'nın verilişine tanık oluyoruz" dedi ve ekledi, "Bak, tüm bu insanlar da kutsal Tora'yı almak üzere Sinay Dağı eteklerinde bekleyen Bene Yisrael."
Dani, gözlerini dağın tepesine çevirirken, dağı çevreleyen çok özel ve birbirinden güzel çiçekleri fark etti. Sonra gökyüzünde şimşekler bir flaş gibi çakmaya başlarken Dani'nin gözleri ışıktan kamaşıyordu. Dani ve Dina bir anda gök gürültüleri içinde kendilerini tekrar zaman tünelinin içinde buldular.
Üzüntülü bir ses tonuyla, "Ne kadar yazık, sonuna kadar kalamadık. Tam da 10 Emri duyacaktık, kaçırdık!" dedi Dani.
"Kaçırmadık!" dedi Dina. "Şavuot'ta Tora'yı yeniden karşılayacağız. Hep birlikte sinagoglara doluşup 10 Emri dinleyeceğiz.
Dina biraz düşündükten sonra, "Tora'yı almaya hak kazanabilmek adına sanırım önce çölde yolculuk eden atalarımızın davranışlarını incelemeli, Tora'yı ne şekilde karşılamamız gerektiğini öğrenmeliyiz."
Şabat Masasına Hikaye
Tora
Bir keresinde, pek sinagoga uğramayan bir Yahudi, Simhat Tora'da sinagoga gider ve Sefer Tora ile yapılan danslara iştirak etmek ister. Bunu gören sinagogun daimlerinden bir Tora öğrencisi, adamın yanına yaklaşarak ona, "Bütün sene boyunca Tora öğrenen biri olarak benim, Simhat Tora'da Tora'nın sevincini içimde hissederek burada dans etmem kadar normal bir şey yok. Ama anlayamadığım siz ki Tora öğrenen biri değilsiniz, neden Simhat Tora'da sinagoga gelerek Tora ile dans ediyorsunuz?" Adam gülümseyerek cevap verdi: "Kardeşim kızını evlendirdiği zaman, ben de onun sevincine ortak olur ve onunla dans ederim. Sen de benim kardeşimsin ve Tora öğrenen birisin. İşte bu yüzden ben de senin sevincine ortak olmak için buradayım."
Rabi Yosef Yitshak bu hikayeyi duyduğu zaman şöyle dedi: "Adamın cevabı her ne kadar güzel bir cevap da olsa, verdiği cevap doğru değil. Şöyle ki Tora, kardeşinin kızı değil, bizzat kendisinin kızıdır. Bu bağlamda kişinin "kızıyla" ilişkisinin hangi düzeyde olacağına kişi kendisi karar verir.
Bamidbar peraşası, her zaman Şavuot'tan önceki Şabat günü okunur. Rabi Milaubovich, Tora'nın özellikle çölde verilmiş olmasını şöyle açıklar: Tora'nın özellikle çölde verilmiş olmasının sebebi bize şu dersi vermektir; nasıl ki çölde hiçbir şey yoktur ve kimseye ait değildir; Tora da bir kişiye ait olan bir şey değildir. Aksine her Yahudi'nin Tora üzerinde hakkı vardır. Tora öğrenmek, Tora'nın ışığından faydalanmak ve bundan zevk duymak her Yahudi'nin hakkıdır. Ayrıca, çöl toz ve topraktan ibarettir, burada bitki veya insanlar yoktur. Bu da bize Tora öğrenen bir kişinin toz ve toprak misali alçakgönüllü olması gerektiğini öğretir.
Tora'nın kimsenin tekelinde olmadığını anladığımız zaman ve alçakgönüllü olmayı başarabildiğimiz zaman, bizler de Tora'yı almaya hak kazanabiliriz. Bu bağlamda, Şavuot bayramı öncesinde, her birimiz Tora'yla olan bağını güçlendirmek için çaba göstermeli, en azından haftada bir Tora öğrenimine zaman ayırmalı ve bu sayede Tora çerçevesi altında birlik ve beraberliğimizi arttırmak için çalışmalıyız.
Pozitif Mitsvalar
Vayikra 23:16-17 "...Bu ellinci günde Tanrı Adına yeni bir Minha korbanı getirmelisiniz. Yaşadığınız yerlerden Tenufalık iki ekmek getireceksiniz. Bunlar en kaliteli undan olacak ve hamets halde pişirilecek. Bu, Tanrı Adına ilk tahıl minhasıdır."
Şavuot, Tora'nın verilişini kutladığımız Şaloş Regalim bayramlarından biridir. Tora ekmeğe benzetilir.
Şöyle ki, her ikisi de yaşamak için gerekli unsurlardır.
Fiziksel anlamda, nasıl ki ekmek bizi besler ve vücudumuza direnç sağlarsa, Tora da bizleri ruhsal olarak besler.
Şavuot'ta sunu olarak Tanrı'ya iki ekmek getirmek Tora'nın bir emridir.
Resimli Peraşa
- Ailelerine ve atasal evlerine göre, isim adedine göre tüm Bene Yisrael toplumunun nüfusunu belirleyin. Kafa başı sayımla, tüm erkekler içinde,yirmi yaş ve üstündeki, yani orduya katılabilecek herkesi, kolordularına göre sayacaksınız. (Bamidbar 1:2-3)
- Bene Yisrael, herkes atasal ailesinin amblemini taşıyan sancağının yakınında olacak şekilde kamp kuracaklardır. Buluşma Çadırı'nın çevresi boyunca belirli bir mesafede kamp kuracaklardır. (Bamidar 2:2)
- Leviler'i, Bene Yisrael'deki tüm behorların yerine, Leviler'in hayvanlarını da Bene Yisrael'in behor hayvanlarının yerine al. Böylece Leviler Bana ait olacaklar - Ben Aşem'im. (Bamidbar 3:45)