Rav İzak Peres'in Teruma Peraşası yorumunu dinleyebilirsiniz...
Rav İsak Alaluf'un Teruma Peraşası yorumunu izleyebilirsiniz...
Yahudilik sembolizma yönünden çok zengin bir din olarak kabul edilir.
"Veasu li mikdaş veşahanti betoham - Bana bir kutsal yer yapın aralarında yaşayacağım." (Şemot 25/8)
Mişkan'da ilk yapılan obje Aron Aberit'tir. Bu tema aşağıdaki Midraş'ın da temel öğesini oluşturmaktadır.
A-Şem, Moşe’ye konuşarak şöyle dedi: “Bene-Yisrael’e söyle, Benim için bir bağış alsınlar; kalbi kendisini cömertçe vermeye sevk eden herkesten alın bağışımı” (Şemot 25:1-2).
Yisrael’in ilk ibadet evi, Bene Yisrael’in Tanrı için yaptıkları ilk yuvaydı. Ama bu fikrin ta kendisi, paradoks, hatta çelişkiyle yüklüdür.
Yahudilikte önemli bir ilke vardır. Bir ümit kaynağı ve aynı zamanda Tora’nın yapılandırıcı ilkelerinden de biridir bu: Tanrı, tedaviyi hastalıktan önce verir (Megila 13b).
Teruma ile başlayan ve Tetsave, Ki Tisa, Vayakel ve Pekude ile devam eden peraşalar serisi birçok yönden kafa karıştırıcıdır.
Bir Armağan: Vermek
Hahambaşı Rav İzak Haleva'nın Teruma Peraşası yorumunu izleyebilirsiniz...
Yisrael halkının on beş malzeme ile katkıda bulunması istenir: Altın, gümüş ve bakır; mavi, erguvani ve kırmızı yün; keten, tiftik, hayvan derileri, ağaç, zeytinyağı, baharat ve bazı değerli taşlar.
Mişpatim peraşasının hemen ardından gelen Teruma bölümü Tanrı’nın “veyikhu li teruma” sözleriyle başlayan bağış toplama emrini iletir.
Peraşamız Bene Yisrael’e Mişkan yapımı için gerekli malzemelerin bağışlanması talimatı anlamına gelen “veyikhu li Teruma” emri ile başlar.
İnanç bir şeyin varlığını bilmeden, görmeden ve dokunmadan kabul etmek anlamına gelir.
Tazria peraşası "Tuma ve Taara - Manevi Kirlilik ve Saflık" kurallarını ele almaya devam etmektedir...
Yisrael halkının on beş malzeme ile katkıda bulunması istenir:
Yisrael halkının on beş malzeme ile katkıda bulunması istenir.
Tanrı Moşe’ye bir Mişkan yapmasını emreder ve bu konuda gereksinim duyacağı tüm detayları öğretir.