Rav İzak Peres'in Leh Leha Peraşası yorumunu dinleyebilirsiniz...
"Vayi riv ben roe mikne Avram uven roe mikne Lot vaKenaani veaPerizi az yoşev baarets. Vayomer Avram el Lot al na tei meriva beni uveneha - Avram'ın çobanları ile Lot'un çobanları arasında kavga vardı.
"Vayomer Ad... el Avram leh leha meartseha umimoladteha umibet aviha el aarets aşer areka - Tanrı Avram'a toprağından, doğduğun yerden ve babanın evinden sana göstereceğim toprağa git dedi." (Bereşit 12/1)
Pirke Avot dördüncü bölümünün başında Ben Zoma adlı bilgenin önemli bir öğretisine yer verir. Bilge kimin haham yani bilge, kimin gibor - güçlü, kimin aşir - zengin kiminse mehubad - onura layık olduğunu sorar ve yanıtlarını kendisi verir.
Rav İsak Alaluf'un Leh Leha Peraşası yorumunu izleyebilirsiniz...
Mark Twain bunu gayet özlü bir dille ifade etmişti:
Ben on dört yaşında bir gençken, babam o kadar cahildi ki, ihtiyarın yakınımda durmasına zorlukla katlanırdım.
Bu haftaki peraşa ile ilgili olağanüstü bir gözlemler serisinde, Ramban (Nahmanides, 1194 - 1270), Avraam ve Sara hakkında ağır eleştirilere yer vermektedir.
Liderler liderlik eder. Bu ifade, liderlerin hiçbir şeyi takip etmediğini belirtme amacında değildir.
Neden Avraam? Bu haftanın peraşasını okurken kafamızdan hiç çıkmayan soru budur.
Nesillerin Yolculuğu
Hahambaşı Rav İzak Haleva'nın Leh Leha Peraşası yorumunu izleyebilirsiniz...
Noah'tan sonra on nesil daha geçmiştir.
Bu hafta okuduğumuz peraşamız defalarca açıklamaya gerek olduğunu vurguladığımız “Leh Leha” sözcükleriyle başlar.
Tanrı, Avram'a konuşarak "Ülkenden, doğduğun yerden ve babanın evinden [ayrıl]; sana göstereceğim ülkeye git" (Bereşit 12:1) emrini verir...